sâmbătă, 15 septembrie 2012

Răsărit de aur.



M-am pus să fac colivă
Din gândurile mele
Mi-e firea costelivă
Păcatele-mi sunt grele
                Amară e fiertura
                Că-s gândurile rele
                Dar când mănânc mixtura
                Eu mă gândesc că-i miere
Azi mă îngrop pe mine
Cel vechi şi plin de sine
M-am hotărât, în fine,
Că-s oalele prea pline
                Că sfinţii ne arată,
                Pe drumul lor mergând,
                Cum glia e arată
                De-şi pun asta în gând
Un răsărit de aur
Stă-n fiece făptură
Ne-ncununăm cu laur
De ştim tăcea din gură
                Nicicând să uiţi de moarte,
                Nicicând eşti treaz să dormi,
                Mereu citeşte-n Carte,
                Mereu răul să-l curmi,
Din gând să rupi păcatul,
Să nu-l cobori în vorbă
Şi-apoi – ferească sfântul –
Să faci din el o normă
                Coboară-ţi ceru-n suflet
                Senin, îngeri şi stele
                Lumină pune-n cuget,
                Iubirea peste ele
De cel căzut ai milă
E şi el din pământ,
De rău să-ţi fie silă,
Să nu faci jurământ
                Să fii smerit când frate
                Te laudă de zor,
                Se poate ca în spate
                Să-ţi cânte dracii-n cor.
Uşor este în vorbă
Să-mbrăţişezi virtuţi,
Deci fă-ţi din faptă normă
Şi-aşa-i urmezi pe sfinţi!
 Pr. Marius Demeter


Apostolat în Ţara Făgăraşului nr. 67 - august 2012

Niciun comentariu: