joi, 21 iunie 2012

Faza naţională a Olimpiadei de Religie Ortodoxă 2012. Experienţe şi amintiri de neuitat de la Oradea


 Calificarea la faza naţională a Olimpiadei de Religie Ortodoxă de anul acesta a fost un nou motiv de bucurie pentru mine, după ce şi anul trecut am participat la faza naţională care s-a desfăşurat la Galaţi. Am fost nespus de fericită să aflu că mă număr din nou printre cei care vor reprezenta judeţul Braşov anul acesta la Oradea.


            La fel ca şi anul trecut, am fost deosebit de impresionată de modul în care a fost organizată olimpiada, astfel că în cele cinci zile petrecute acolo nu am avut timp să mă plictisesc. Participarea la faza naţională a constat în concursul propriu-zis, precum şi în celelalte activităţi cultural-educative organizate, cum au fost excursiile în împrejurimile Oradiei şi ale staţiunii Felix, unde am fost cazaţi.
            Festivitatea de deschidere a olimpiadei a avut loc în ziua sosirii, la Catedrala cu Lună din Oradea, primul obiectiv turistic şi religios al oraşului pe care l-am admirat. Concursul s-a desfăşurat în dimineaţa zilei următoare, astfel că, după aceea, am putut să ne relaxăm, să profităm de faptul că suntem acolo şi să admirăm frumuseţea acelor locuri. Am vizitat două mănăstiri superbe, Mănăstirea Sfintei Cruci şi Mănăstirea Izbuc (unde se află un izvor tămăduitor ce ,,izbucneşte” doar în preajma sărbătorilor închinate Sfintei Fecioare Maria), având posibilitatea să admirăm şi cadrul natural deosebit în care se aflau. De asemenea, am vizitat lacul cu nuferi, precum şi Peştera Urşilor, una dintre comorile acestei ţări pe care România a reuşit să le conserve; am avut şi ocazia să admir frumuseţea oraşului Oradea din Turnul Primăriei, care de la o înălţime de aproape 50 m oferă o vedere panoramică asupra oraşului şi a principalelor obiective turistice din oraş, precum Cetatea Oradiei, Pasajul Vulturul Negru sau Crişul Repede, care străbate oraşul şi care prin arhitectura podurilor te face să crezi că te plimbi prin centrul Parisului. În seara în care s-au afişat rezultatele finale, am luat parte la un concert de Păresimi care a avut loc la Catedrala Episcopală Învierea Domnului, iar într-o altă zi, Palatul Copiilor şi Elevilor din Oradea ne-a oferit un spectacol organizat pentru participanţii la olimpiadă.
            Festivitatea de premiere a avut loc la Teatrul de Stat Regina Maria, un alt loc care m-a surprins în mod plăcut prin arhitectura sa. Din fericire, m-am întors acasă cu zâmbetul pe buze, şi asta nu numai pentru prieteniile pe care le-am legat cu ceilalţi participanţi şi pentru locurile deosebite pe care le-am văzut, ci şi pentru că am obţinut locul cinci la olimpiadă, ceea ce s-a concretizat într-o menţiune pe care am adus-o acasă spre bucuria profesorilor mei. Acest rezultat mi-a dovedit faptul că munca pe care am depus-o, îndrumată fiind de domnul profesor Mogoş Remus, nu a fost în zadar, motiv pentru care îi mulţumesc că m-a sprijinit în obţinerea acestui rezultat, la fel ca şi anul trecut.
            În final, aş vrea să le spun câteva cuvinte tuturor celor care s-au gândit să participe la această olimpiadă, însă au fost descurajaţi de faptul că şansa de a se califica la faza naţională este destul de mică. Vreau să-i încurajez, spunându-le că nu sunt de acord cu această idee, şi că efortul depus este recompensat înzecit. Îi asigur că nu le va părea rău că au învăţat şi că avantajele calificării la faza naţională îi vor face să-şi dorească să participe din nou, şi anul viitor. Până la urmă, participarea la această olimpiadă nu presupune doar concursul ce constă în dovedirea cunoştinţelor din acest domeniu, ci şi multe alte activităţi, prin intermediul cărora legi prietenii noi cu elevi din alte colţuri ale ţării, precum şi dobândirea unei experienţe care te va ajuta la examenele viitoare, şi mai ales amintiri frumoase, despre locurile pe care le-ai vizitat, amintiri care în cazul meu s-au concretizat în peste 500 de poze!
Ana-Maria Pandrea, cl. a XI-a, Colegiul Naţional Radu Negru Făgăraş

 Apostolat în Ţara Făgăraşului nr. 65 – iunie 2012

Niciun comentariu: