joi, 2 septembrie 2010

Să schimbăm furtuna cu vremea bună


Mănânc în acelaşi timp în care citesc, citesc în acelaşi timp în care ascult muzică, ascult muzică în acelaşi timp în care urmăresc filmul de la televizor. Filmul îl vizionez în timp ce gătesc iar de gătit, gătesc în timp ce mă cert cu cineva la telefon.
Fac o mulţime de treburi în acelaşi timp şi mă mir de ce nimic nu îmi iese bine, de ce mâncarea nu este gustoasă, de ce nu sunt o persoană plăcută.
Mă trezesc dimineaţa mai obosită decât m-am culcat cu o seară înainte şi dacă nu ar exista semnele de carte, mi-ar lua mult timp să-mi amintesc unde am rămas ultima dată în timp ce mâncam şi ascultam muzică şi mă uitam la televizor. La ce film?! Nu ştiu, pentru că citeam.
Există totuşi o acţiune pe care o pot face de fiecare dată când mănânc sau când citesc sau când ascult muzică sau când gătesc: mă pot ruga.
Rugăciunea va transforma mâncarea în leac şi bucurie, pentru că am pregătit-o în timp ce mă rugam. Tot rugăciunea mă va ajuta să fiu un interlocutor plăcut.
Dar cel mai important este că rugăciunea mă va pregăti să fac faţă furtunilor mai mari sau mai mici pe care le voi avea de înfruntat în cursul celei mai frumoase călătorii, numită viaţă.
Adriana Popescu

"Rugaţi-vă neîncetat" (I Tesaloniceni 5, 17)


Apostolat în Ţara Făgăraşului nr. 43 - august 2010

Niciun comentariu: