vineri, 7 august 2009

O biserică nouă la Hălmeag


Cunosc satul Hălmeag pentru că fac parte din cercul de preoţi care merg acolo de trei sau patru ani pentru a sluji Sfânta Taină a Maslului. La fiecare vizită îmi veneau în gând cuvintele Mântuitorului: „Nu te teme, turmă mică...” O biserică mică şi relativ puţini credincioşi. Puţini, dar inimoşi.
Părintele Lucian Streza, din Şercaia, care se ocupă şi de serviciile religioase de la Hălmeag, a avut bunul, măreţul şi responsabilul gând să construiască împreună cu autorităţile locale şi credincioşii de acolo o biserică nouă. Zis şi făcut. S-au făcut formele, s-a bătut fundaţia şi iată că lucrurile au fost pregătite pentru rugăciunea arhierească de punere a pietrei de temelie. Seara plăcută de 5 iulie 2009 s-a bucurat la Hălmeag de un aer festiv. Aşteptat de o mulţime impresionantă de credincioşi din sat şi de prin împrejurimi, de preoţi, oficialităţi locale şi nu numai, Înalt Prea Sfinţia Sa Dr. Laurenţiu Streza a venit şi s-a rugat pentru reuşita acestui proiect. A stropit cu apă sfinţită în cele patru laţuri ale locaşului de închinare şi a dezvăluit, printre altele, că piatră cea din capul unghiului este Hristos... Început bun s-a făcut.
Nu vreau să mai adaug decât că am fost după trei săptămâni din nou la Hălmeag şi nu mică mi-a fost mirarea când am văzut că zidurile noii bisericii au fost deja ridicate. Şi iarăşi mi-au venit în cap cuvintele: „Nu te teme, turmă mică...”, „căci unde voieşte Dumnezeu se biruieşte rânduiala firii”.
Pr. Ciprian Bîlbă

Apostolat în Ţara Făgăraşului nr. 31 - august 2009

Niciun comentariu: